تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

شعری زیبا و جوابی زیباتر

شعری زیبا 
و جوابی زیباتر heart emoticon

پشت رُل ساعت حدوداً پنج شاید پنج و نیم
داشتم یک عصر برمی گشتم از عبدالعظیم

ازهمان بن بستِ باران خورده پیچیدم به چپ
از کنارت رد شدم آرام ، گفتی: مستقیم!

زل زدی در آینه اما مرا نشناختی
این منم که روزگارم کرده با پیری گریم

رادیو را باز کردم تا سکوتم نشکند
رادیو روشن شد و شد بیشتر وضعم وخیم

بختِ بد برنامه موضوعش تغزل بود وعشق
گفت مجری بعدِ " بسم الله الرحمن الرحیم" :

یک غزل می خوانم از یک شاعر خوب و جوان
خواند تا این بیت که من گفته بودم آن قدیم:

"سعی من در سر به زیری بی گمان بی فایده ست
تا تو بوی زلفها را می فرستی با نسیم"

شیشه را پایین کشیدی رِند بودی از نخست
زیر لب گفتی خوشم می آید از شعر فخیم

موج را تغییر دادم این میان گفتی به طنز:
"با تشکر از شما راننده ی خوب و فهیم"

گفتم آخر شعر تلخی بود ،با یک پوزخند
گفتی اصلا شعر می فهمید!؟ گفتم: بگذریم

"کاظم بهمنی"

**********************

جواب :

در کناری منتظر بودم حدودا پنج و نیم
تا که پیچیدی به چپ، آرام گفتم: «مستقیم»

زل زدی در آینه، دیدم، به جا آوردمت
یادم آمدم روزگاری را که رفتی با نسیم

رادیو را باز کردی تا سکوتت نشکند
رادیو، اشعار نابی خواند از تو در قدیم

شیشه را پایین کشیدم تا که بغضم نشکند
زیر لب گفتم: «خوشم می‌آید از شعر فخیم»

موج را تغییر دادی، این میان گفتم به طنز:
«با تشکر از شما، راننده‌ی خوب و فهیم»

گفتی: «آخر، شعر تلخی بود»؛ با یک پوزخند
گفتم: «اصلا شعر می‌فهمید؟»؛ گفتی: «بگذریم»

گفتمت: «یک جا اگر مقدور شد، لطفا بایست»
داشت کم کم حال و احوال منم می‌شد وخیم

بعد از آن روزی که دیدم من، تو را در شهر ری
مانده‌ام من منتظر، هر عصر در عبدالعظیم...

"وحید احمدی"

نظرات 7 + ارسال نظر
سایه شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 11:58

بی نظیر و عالی

مهتاب چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 09:31 http://paeizan5013.blogfa.com

بسیار زیبا لایک

میثم سبحانی جمعه 8 دی‌ماه سال 1396 ساعت 11:01

واقعا لذت بردم

فرهاد پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 14:08

عالی بود کِ

زیبا خدابخشی چهارشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:58

شعر عالی و جواب عالی تر
با دوتا شعر و غزل ،شاعر نمیگردد کسی
درد شاعر را بجز شاعر نمیفهمد کسی

علی دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 01:13

عالی بود
کاظم بهمنی کلا عالیه

ناشناس یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 12:43

اشعار آبکی و توخالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد