تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

حال من حال و روز خوبی نیست

حال من حال و روز خوبی نیست 
خسته ام، خسته او نمی فهمد
این طبیعی ست ببر زخمی را 
ببرِ روی پتو نمی فهمد


بین ما مرز درد فاصله بود 
مثل یک رشته کوه پیوسته 
مثل یک صهیونیست غمگین که 
به زنی توی غزه دل بسته


زندگی در لباس شعبده باز 
سر گرفت و کلاه را پس داد 
در ازای جهان رنگارنگ 
دست اخر سیاه را پس داد


من به پایان خویش معترفم 
جفت پرواز او نخواهم شد 
من همین جوجه اردک زشتم
حتم دارم که قو نخواهم شد


خسته ام مثل تیربار از جنگ 
مثل تیغ غلاف گم کرده 
مثل مردی که نصف دینش را 
در میان طواف گم کرده


حال من حال تخت جمشید است 
حال یک مرزبان ایرانی ست 
آخرین تیر آخرین سرباز 
آخرین لحظه قبل ویرانی ست 


ترس قبل از شکست را تنها 
مرد در حال جنگ می فهمد 
حال یک کوه رو به ریزش را 
اولین خرده سنگ می‌فهمد


زندگی! روزهای خوبت هم 
مثل این شعر، تلخ و دلگیرند 
قبل رفتن فقط بلندم کن 
شاعران ایستاده می میرند

نظرات 4 + ارسال نظر
arastoo پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:01

خسته ام مثل تیربار از جنگ
مثل تیغ غلاف گم کرده
مثل مردی که نصف دینش را
در میان طواف گم کرده

نسرین پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 14:51

خیلی شعر قشنگیه.مال خودته؟
خسته ام مثل تیربار از جنگ
مثل تیر غلاف گم کرده
مثل مردی که نصف دینش را
در میان طواف گم کرده.......
این دو بیت رو خیلی دوست داشتم.
موفق باشی

نه مال رویا باقریه یه شاعر زنجانی اشعار خوبی داره

Hadi چهارشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 11:02

این شعر خانم رویا ابراهیمی هست البته نه باقری

اره بعدا فهمیدم

مسلم دوشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:46

با سلام
به جناب قاسمی عزیز بخاطر سرودن شعری ناب
و پر از حس و حال تبریک می گم که حسابی من
رو به وجد آورد به جرآت میگم ازون معدود و قلیل
شعرهایی بوده که بعد از هر دوبیت بیتاب خوندن
ادامه اش شدم
با شعر شما من زندگی کردم
امیدوارم بتونم اشعار دیگری
از شما بخونم
زنده و پر انرژی باشین
شاعر عزیز ایران زمین

شما لطف دارین ولی این شعر مال روِیا ابراهیمیه . مال من نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد